lunes, 16 de noviembre de 2015

Dàmaris Gelabert i el seu mètode "Totsona"



Dàmaris Gelabert Fernández (Barcelona, 1965) és pedagoga, musicoterapèuta, autora i cantant de cançons infantils. Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona, l'any XXXX, especialista en Musicoteràpia i graduada amb honors pel Berklee College of Music de Boston (EUA), el XXXX. Desenvolupa la seva actitivat professional com a educadora de massatge infantil, creadora del Mètode Totsona d’Estimulació Musical a l’etapa 0-6 anys i pionera a Espanya de les Cançons Personalitzades.

El Mètode Totsona!

És un Mètode d’Estimulació Musical per a l’etapa 0-6 anys que es fonamenta en dos principis:


1 - La música és el primer llenguatge.
Tots els infants són intrínsecament musicals, la comunicació en els primers anys de vida és comunicació sonora basada en elements musicals; el to, la intensitat, el ritme, la durada… Aquesta expressió sonora, variada i important es converteix en la primera font d’aprenentatge d’un nadó.
Els infants entenen molt la música, la reben com un mitjà de comunicació i d’expressió, com a element lúdic que els aporta benestar i que constitueix una base fonamental en el seu desenvolupament físic, mental i emocional.
Tot i néixer amb capacitats per entendre i expressar-se de manera musical, perquè aquestes madurin és necessari una interacció positiva en l’ambient amb estímuls adients.

2 - La cançó és canal de comunicació afectiva i estratègia educativa.
La relació que s’estableix amb els infants a través del cant és més intensa a nivell emocional que la parla. La melodia té un fort component emocional i afectiu, per això, tots els pares de totes les cultures canten als seus fills, establint d’aquesta manera les bases d’una bona educació emocional.
Incloure la cançó en la vida de l’infant suposa promoure l’interès per aprendre. És una estratègia inconscient d’aprenentatge, un aprenentatge multi-modal el qual crea i activa el coneixement previ.

Dues de les estratègies del programa són:
-Seguir una estructura bàsica que ofereix pautes clares i un ambient segur.
-Respectar el poder de la música i utilitzar el llenguatge no-verbal deixant que la música sigui la que flueixi i doni les pautes de l’organització de la sessió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario